Rozpoczynając działalność gospodarczą większość małych firm nie decyduje się od razu na współpracę z agencjami marketingowymi, stara się zaoszczędzić uprawiając marketing na własną rękę. A jedną z form marketingu, gdzie przy stosunkowo niewielkich nakładach można osiągnąć więcej niż bardzo dobre efekty, jest marketing internetowy. Właśnie z tego powodu wiele początkujących firm sięga właśnie po narzędzia marketingu internetowego, aby promować swoje biznesy. To prawda, że marketing internetowy przy stosunkowo (w porównaniu do większości tradycyjnych form reklamy) niewielkich nakładach może przynieść bardzo dobre efekty, jednak jest jeden warunek: musi to być dobrze i fachowo prowadzony marketing internetowy. Pewne działania w zakresie tego typu marketingu lepiej pozostawić specjalistą, niektóre z nich jednak można podjąć samodzielnie, bo z pewnością one nie zaszkodzą, a powinny pomóc w promocji strony internetowej, w promocji firmy a w efekcie w promocji produktów i usług firmy.

Działaniem podstawowym będzie tutaj przede wszystkim stworzenie strony internetowej. Nie wystarczy jednak zamówienie projektu takiej strony z wszystkimi jej funkcjonalnościami, konieczny jest również hosting stron www oraz własna domena, aby strona mogła zacząć poprawnie funkcjonować w internecie (wszystkie te elementy można znaleźć na wer.pl/hosting). Warto także pamiętać o uzupełnieniu metadanych, które opis zawartość strony www i będą wyświetlały się pod linkiem prowadzącym do strony w wynikach wyszukiwania. Nie tylko domena i hosting storn www jest istotnym elementem w marketingu internetowym. Warto także przygotować teksty na każdą z podstron, w których zostaną umieszczone słowa kluczowe, na które strona powinna pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Takie działania z pewnością pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie strony internetowej.

Warto także zastanowić się nad prowadzeniem fanpage na Facebooku lub na innych portalach społecznościowych. Należy jednak dbać o taki firmowy profil na Facebooku, regularnie wrzucać na niego ciekawe lub zabawne informacje, które będą angażowały użytkowników i sprawią, iż będą oni chętnie „lubili” i udostępniali treści publikowane w ramach fanpage.

Ciekawym rozwiązaniem, choć czasochłonnym może być także prowadzenie marketingu szeptanego dla firmy. Należy pamiętać jedynie, aby nie reklamować na forach internetowych firmy w sposób oczywisty, lepiej także zamiast podawać w postach link, wspomnieć mimochodem podczas tematycznej dyskusji nazwę firmy. Dlaczego? Tego typu wpisy wyglądają na bardziej realne i nie przywołują na myśl reklam, poza tym budzą większe zaufanie i mogą sprawić, że użytkownicy forum rzeczywiście zainteresują się ofertą firmy.