SEO to skrót od angielskich słów search engine optimization, co oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarki internetowej. Właśnie taka optymalizacja staje się z dnia na dzień jednym z najistotniejszych elementów, które pozwalają na wypozycjonowanie strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Wypozycjonowanie, czyli zapewnienie, że strona znajdzie się na miejscach od pierwszego do dziesiątego w wynikach wyszukiwania po tym jak użytkownik wpisze w wyszukiwarce hasło związane z działalnością klienta posiadającego daną stronę internetową. Aby możliwe było osiągnięcie pozycji w pierwszej dziesiąte pozycjonerzy stosują wiele metod, jedną z nich jest optymalizacja strony pod kątem SEO (o innych metodach można dowiedzieć się między innymi tutaj www.brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo).

Aby zoptymalizować stronę pod kątem SEO należy:

1.Zbudować stronę zgodną z wytycznymi Google dla Web Masterów, obrazki powinny zostać zoptymalizowane, w taki sposób, aby nie spowalniały szybkości ładowania się strony.

2.Zoptymalizować kod strony – strona powinna być napisana w taki sposób, że nie będzie w niej żadnego zbędnego kodu, który z jednej strony spowalnia działanie całego mechanizmu, a z drugiej utrudnia poruszanie się robotą Google.

3.Strona powinna posiadać wersję mobilną lub być responsywna, innymi słowy strona musi dobrze wyświetlać się na urządzeniach mobilnych takich jak: smartphone, tablety, czy palmtopy.

4.Strona nie może zawierać treści skopiowanych z innych stron – jeśli na stronie znajdą się teksty skopiowane z innych stron, to taki serwis zostanie potraktowany jako nie wnoszący nic nowego do zasobów internetu, a w dodatku dopuszczający się niemoralnych praktyk (kradzież treści) w efekcie może zostać na niego nałożony filtr. Właśnie dlatego strona musi posiadać unikalne teksty.

5.Na stronie nie powinno być pustych podstron – strona bez tekstu traktowana jest przez Google, jako mało interesująca i nic nie wnosząca dla użytkowników, dlatego nie może wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Zatem strona zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki musi zawierać tekst na podstronach.

6.W tekście na stronie powinny znaleźć się słowa kluczowe, na które pozycjonowana na być dana strona www. Dobrze jest jeśli znajdą się one również w titlu podstron, które traktują o danym produkcie czy usłudze. Ułatwia to indeksowanie strony robotą Google, według słów, na których zależy danej firmie zlecającej pozycjonowanie.

To zaledwie podstawowe elementy związane z optymalizacją strony pod kątem SEO, jednak ich zachowanie może w znaczący sposób przyczynić się do podniesienia pozycji strony www w wynikach wyszukiwania i właśnie z tego względu warto skorzystać z przedstawionych powyżej rad. W tym miejscu należy zauważyć, że nie zastosowanie się do powyższych wskazówek niekiedy może powodować jedynie słabsze pozycje w wyszukiwarce, ale w innych przypadkach może doprowadzić do nałożenia filtrów, które na stałe uniemożliwią stronie wzniesienie się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.