Najogólniej rzecz ujmując aplikacje mobilne to oprogramowanie, które pozwala na dostęp do określonych treści za pośrednictwem urządzeń mobilnych takich jak:

  • tablety,

  • smartfony,

  • palmptopy,

  • telefony komórkowe.

W zależności od tego w jaki sposób użytkownicy korzystają z aplikacji mobilnych można podzielić je na:

  • aplikacje offline – działają one bez konieczności połączenia z internetem,

  • aplikacje klienckie – gdzie za pośrednictwem internetu aplikacja łączy się z określonym serwerem,

  • internetowe – są to strony internetowe, które posiadają wersję mobilną, czyli dostosowaną do korzystania z nich za pośrednictwem tabletów, smartfonów, itp.

Aplikacje mobilne są tworzone w zależności od oprogramowania dostępnego na urządzeniach mobilnych mogą być one dostosowane do:

  • Androidów

  • IOS

  • Windows Phone.

Oczywiście istnieje możliwość stworzenia takich aplikacji, które będą poprawnie funkcjonowały na różnych typach oprogramowania.

Aplikacje mobilne, z których korzystają firmy to między innymi:

  • mobilna bankowość,

  • maklerskie aplikacje mobilne,

  • mobilne aplikacje analizujące, które umożliwiają dostęp do informacji o kondycji firmy,

  • mobilne aplikacje marketingowe,

  • mobilna poczta,

  • aplikacje mobilne dla pracowników pracujących w terenie,

  • aplikacje mobilne do zarządzania magazynami,

  • aplikacje mobilne do zarządzania flotą pojazdów.

Aplikacje mobilne mogą zostać tak dostosowane, aby współpracowały w firmowymi CRMami, łączyły się z wewnętrzną siecią firmową – intranterem, czy pozwalały Klientom na dokonanie zakupów.