Kampania AdWords to jedno z internetowych narzędzi marketingowych. Pozwala ona dotrzeć do użytkowników wyszukiwarki Google. Marketingowcy, którzy zdecydują się na stworzenie tego typu kampanii będą mieli do wyboru różne jej formy. Od tego jaki typ kampanii wybierzemy zależeć będzie miejsce, w którym wyświetlać się będzie kampania.

Typy kampanii AdWords to:

  • wyniki wyszukiwania w Googlu wyświetlane po wpisaniu przez użytkownika określonych słów kluczowych,

  • sieć reklamowa to witryny, filmy i aplikacje, w których reklama pojawia się wybiórczo,

  • wyniki wyszukiwania rozszerzone o sieć reklamową,

  • kampania produktowa, która po wpisaniu przez użytkownika określonego produktu, sprawi, że internauta otrzyma wśród wyników wyszukiwania również zdjęcia, z informacją o nazwie produktu, cenie oraz witrynie, na której dany produkt może odnaleźć,

  • kampania video instream, są to spoty video emitowane na serwisach partnerskich Google oraz na Youtube,

  • kampanie promujące aplikacje mobilne – to specjalny typ kampanii AdWords, który umożliwia reklamowanie aplikacji mobilnych w wyszukiwarce, w Google Play, na YouTube i w sieci reklamowej Google. Ta kampania jest już tak zoptymalizowana by jak najskuteczniej reklamowała aplikację.

Google coraz bardziej poszerza swoją ofertę reklamową oddając w ręce użytkowników coraz więcej możliwości reklamy oraz dostosowywania reklam do ich własnych potrzeb, sprawia to jednak, że prowadzenie kampanii Adwords staje się coraz bardziej skomplikowane i wymaga specjalistycznej wiedzy w tym zakresie, dlatego też coraz więcej firmy decyduje się zlecić usługę prowadzenia kampanii AdWord wyspecjalizowanym agencjom takim jak – brandbay.pl/prowadzenie-adwords-sem. Dzięki temu mają one pewność, że kampania zostanie skonstruowana zgodnie z wszelkimi zaleceniami Google oraz dostosowana do produktu i zbudowana tak, by trafiło do jak największego grona potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani tego typu produktami czy usługami.

Czego nie można reklamować w AdWords?

Mówiąc o różnych typach kampanii AdWords należy także wspomnieć, że są takie branże i usługi, których nie można reklamować za pomocą kampanii AdWords. Dlatego też jeśli kampania została przygotowana prawidłowo, a mimo to Google nie zgadza się na jej wyświetlenie powodem może być produkt czy usługa, które chcemy zareklamować, a na których reklamę Google nie pozwala. Przykładami takich zakazanych produktów są:

  • kredyty chwilówki,

  • alkohol,

  • erotyka,

  • hazard,

  • leki,

  • partie polityczne i politycy,

  • i inne.