Firma, która rozpoczyna swoją działalność, czy przedsiębiorstwo poszukujące nowych klientów z pewnością wcześniej czy później zwrócą swoją uwagę w kierunku działań marketingowych w internecie. Forma reklamy w dużej mierze zależeć będzie od zakładanego budżetu, branży w jakiej działa firma oraz zasięgu jaki chciałaby osiągnąć. Firmy usługowe promowane są w nieco innych sposób niż przedsiębiorstwa produkcyjne, bowiem ich usług nie da się przedstawić w formie graficznej, dlatego w dużej mierze liczą się tutaj cena oraz opnie jakie można na temat usług danej firmy znaleźć w internecie. W związku z tym firma podejmująca działania promocyjne w internecie powinna skorzystać z następujących możliwości, jakie daje ta ogólnoświatowa sieć:

  • dodanie cennika oraz firmy do porównywarki cenowej – nie ma chyba lepszego sposobu, aby udowodnić klientowi, że firma ma najatrakcyjniejsze ceny na rynku dla usług tego typu. Taka porównywarka jest także o tyle dobrym pomysłem, że jednocześnie można sprawdzić jakie ceny oferuje konkurencja. Wyszukiwarki tego typu, takie jak – Wycenione ogloszenia dla firm pozwalają na dodanie ogłoszenia do konkretnej lokalizacji, dzięki czemu klient wchodząc na stronę takiej porównywarki i zaznaczając lokalizacje otrzyma wyniki z danego miasta,

  • pozycjonowanie stron internetowej – wbrew pozorom nie jest to zabieg, z którego powinny korzystać wyłącznie firmy działające w sakli ogólnopolskiej, to sprawdzony i dobry sposób również dla przedsiębiorstw usługowych działających lokalnie, a dzieje się tak z dwóch powodów. Po pierwsze jeśli internauta nie korzysta z wyszukiwarki w trybie ukrytym, wówczas Google podaje mu wyniki sortując je według jego aktualnej lokalizacji, po drugie pozycjonować można się również na konkretne miasta wystarczy do słów kluczowych związanych z prowadzoną działalnością dodać lokalizację np. Kraków, Toruń czy Wałbrzych,

  • marketing szeptany – to kolejny sposób na zapewnienie sobie pozytywnego wizerunku w internecie oraz reklamy. Czym jest marketing szeptany? To logowanie się na różnych forach i udzielanie się w dyskusjach na konkretny temat. Przy czym nie warto tutaj iść na ilość, ale zdecydowanie lepszym pomysłem będzie zadbanie o dobrą jakość takich wpisów. Lepiej także zamiast podawać linki prowadzące do strony www, wspomnieć w poście nazwę firmy lub specyficzną jej cechę np. podać ulicę, na której mieści się firma (oczywiście o ile na tej samej ulicy nie ma przedsiębiorstwa o tym samym profilu).