Jeśli Twoja firma nie ma obecnie newslettera, warto rozważyć jego wdrożenie. Kampanie e-mail marketingowe, wspierane przez silną strategię, mogą zapewnić stabilny zwrot z inwestycji (ROI), a także inne korzyści o wartości dodanej. Dowiedz się, dlaczego wysyłanie newsletterów jest tak ważne.

Co to jest newsletter?

Newsletter, inaczej biuletyn, to narzędzie wykorzystywane przez firmy i organizacje do udostępniania istotnych i cennych informacji swojej sieci odbiorców. Zazwyczaj celem newslettera jest promocja produktu lub usługi oraz stworzenie indywidualnego punktu kontaktu z subskrybentami poczty e-mail. Dokładny cel wysyłania newslettera będzie zależał od kampanii. Cele mogą obejmować poprawę współczynnika otwarć i współczynnika klikalności, zdobycie nowych subskrybentów lub stworzenie najlepszego e-maila pod względem konwersji.

Korzyści z wysyłania newsletterów

Newslettery mają wiele zalet. By wymienić tylko kilka, są one konfigurowalnym, niedrogim i dostępnym dla każdego rodzajem komunikacji marketingowej. Jednak to, co naprawdę odróżnia je od innych mediów, to bezpośredni dostęp do skrzynek e-mailowych Twoich odbiorców. Wysyłanie newsletterów pozwala wznieść strategię content marketingową na wyższy poziom dzięki zaawansowanym funkcjom automatyzacji i segmentacji. Jeśli już regularnie kontaktujesz się z subskrybentami, warto spersonalizować komunikację i łączyć się z klientami w bardziej osobisty sposób. W ramach newsletterów możesz wysyłać przypomnienia, spersonalizowane rabaty i informować o nowych produktach czy usługach.

Kolejną zaletą newsletterów jest to, że mogą być wykorzystywane przez prawie wszystkie marki, bez względu na skalę i branżę. W każdym przypadku stanowią skuteczny sposób na zaistnienie Twojej firmy w świadomości docelowych odbiorców, co przekłada się na klikalność, konwersje i wyższy zwrot z inwestycji.

Wysyłanie newsletterów – od czego zacząć?

Zrozumienie skuteczności biuletynów e-mailowych jest niezbędne, jeśli chcesz rozwijać swoją firmę. Są nieocenionym narzędziem do rozwijania listy e-mailowej, przekształcania subskrybentów w klientów oraz budowania zaufania i lojalności wśród odbiorców. Pierwszym i najważniejszym krokiem do stworzenia skutecznego newslettera jest określenie celów: czy Twój biuletyn ma pomóc w zwiększeniu współczynnika konwersji, czy po prostu zadbać o dobry wizerunek marki?

Po określeniu celów będziesz mieć jasne pojęcie o typie treści, które warto uwzględnić w newsletterze. Powinieneś zbudować szablon wiadomości e-mail, który wizerunkowo będzie najbardziej pasował do Twojej marki. Używaj kolorów spójnych z identyfikacją wizualną firmy, dołącz swoje logo, ale zrezygnuj z ozdobników, które mogłyby wpływać na wydłużenie czasu ładowania biuletynu. Na tym etapie najlepiej jest współpracować z grafikiem i programistą stron internetowych, aby mieć pewność, że Twój newsletter będzie wyświetlał się poprawnie na różnych urządzeniach.

Redlink – poznaj intuicyjne narzędzie do tworzenia i wysyłki newslettera

Na rynku istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci stworzyć szablon biuletynu samodzielnie. Dzięki zautomatyzowanym rozwiązaniom wysyłanie newsletterów jest dzisiaj bardzo ułatwione – cały proces jest intuicyjny i nie wymaga tworzenia skomplikowanego kodu. Jeśli chcesz zaoszczędzić czas i zwiększyć sprzedaż, wypróbuj platformę do komunikacji wielokanałowej Redlink, dzięki której stworzysz przyciągający uwagę newsletter! Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat dostępnych pakietów, napisz lub zadzwoń.